New In Store

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adip is cing elit, sed do eiusmod tempor

Categories :

Let’s connect

Search

Image Alt

Vi sponsrar

ADAM PAULSSON

Sport: Simning
Meriter: Innehar Svenska Rekordet på 400 medley i långbana

Läs mer om Adam Paulsson

FRÖLUNDA HOCKEY

Sport: Hockey
Meriter: Svenska mästare 1965, 2003, 2005 och 2016

Läs mer om Frölunda Hockey

MADELENE NORD

Sport: Draghund
Meriter: EM silver och VM 5:a (draghund)

Läs mer om Madelene Nord

GABRIEL WALLMARK

Sport: Friidrott – längdhopp, tresteg, höjdhopp

Meriter 8st Ungdoms SM-guld i grenarna längd höjd tresteg och 60m häck.

Läs mer om Gabriel Wallmark >>

EMELIE BORG

Sport: Motorcross
Meriter:

Läs mer om Emelie Borg

CARL-FREDRIK FOCK

Sport: Segling 470
Födelsedatum: 1991
Vikt: 62 kg

Träning: Ca 200 dagar segling/ år á 3-5h, 4 konditionspass och 3 styrkepass / vecka.

Kost: Normal diet, hellre kvalitet framför kvantitet.

Meriter: EM GULD 2017, 1:a världsrankingen 2017, 2:a Världscup Frankrike 2017, 6:a världscup Miami 2018, 8:a VM Århus 2018 ( OS-kval 2020, topp  8 nationer kvalade in)

Favoritprodukt: Pure BAR premium vanilla/chocolate för att smaken är fantastisk, bättre än Godis. Använder främst Bar Energy, Pure energy sportdryck och pure Gel under tävling och träning. Pure enrgyGel ger oss energi i ett lättillgängligt format, perfekt för tävling ute på havet.

 

MARCUS DACKHAMMAR

Sport: Segling 470
Födelsedatum: 1989
Vikt: 72 kg

Träning: Ca 200 dagar segling/ år á 3-5h, 4 konditionspass och 3 styrkepass / vecka.

Kost: Normal diet med Pure 5:1 proteintillskott efter träning

Meriter: EM GULD 2017, 1:a världsrankingen 2017, 2:a Världscup Frankrike 2017, 6:a världscup Miami 2018, 8:a VM Århus 2018 ( OS-kval 2020, topp  8 nationer kvalade in)

Favoritprodukt: Pure BAR premium cocos

 

ANNA HAAG

Sport: Landslaget längdskidor

RICKARD GUNNARSSON

Sport: Friidrott medeldistans (800m & 1500m)

Födelsedatum 910919
Längd 180cM
Vikt (on/off) 65kg

Träning (upplägg) Jag brukar köra morgonpass några dagar i veckan som består av distanslöpning på 30-50 minuter. På kvällen varierar passen med allt från intervaller och långpass till styrkepass. En typisk vecka ligger jag på 9-10 pass totalt. Där 3-4 av passen är morgonlöpning. En sån vecka brukar bestå av 3 lite tuffare intervallpass som kan vara allt ifrån kortare sprint på 30m till längre intervaller på flera minuter per intervall. Ett styrkepass brukar också finnas med och sen är det klassiska att köra långpass på söndagar. Långpassen brukar bestå av 90-120 minuter löpning. De flesta veckor har jag en träningsfri dag för att vila upp kroppen och det brukar vara på fredagar.

Kost Jag försöker att få i mig mycket kolhydrater. En klassisk frukost för mig består av en stor portion gröt med kanel och russin på, kokt ägg och en smörgås. Jag gillar pasta och det vanliga är att minst lunch eller middag består av det, ibland båda måltiderna. Spaghetti och köttfärssås är den matträtt jag helst äter innan träning och tävling. Direkt efter avslutad träning brukar jag äta en Premium Bar från Pure så att jag får i mig något innan middagen.

Meriter Mina största meriter är SM-guld på 1500m utomhus, SM-guld på 800m inomhus. Europamästerskapen på 800m. Finnkampen 800m. Samt flera internationella juniormästerskap. Just nu är jag uppe i 43 SM-medaljer.

Favorit tillskott ifrån PSN. Det bästa med Pures produkter är att det finns så stor bredd på produkter för olika syften. Under passen är det perfekt att ha med sig sportdryck, energi-gel och energibar och efter passen är riktigt bra att kunna få i sig en premiumbar direkt. Om jag ska välja en produkt som jag gillar mest så är det premiumbaren med double chocolate.

GABRIEL WALLMARK

Sport: Friidrott – längdhopp, tresteg, höjdhopp
Födelsedatum: 020121
Längd: 185 cm
Vikt: ca 75 kg

Träning:
Jag ingår sedan en tid tillbaks i Yannick Tregaros träningsgrupp. Idag består den bl a även av elitidrottarna Thobias Montler, som tillhör världstoppen i längdhopp, och Fredrik Samuelsson,  Sveriges bästa mångkampare. Andra som Yannick tränat tidigare är bl a OS-guldmedaljören i tresteg Christian Olsson och världsrekordhållerskan i höjdhopp inomhus Kajsa Bergqvist.

Vi brukar på RIG:et (Riksidrottsgymnasiet) köra morgonpass tre dagar i veckan och dessa består oftast av olika typer av kompletterande grundträning av styrka, balans, rörlighet, uthållighet m.m. och sedan sköts teknikträningen och ytterligare styrke-, spänst-, explosivitets-, prehabträning m.m. av min tränare. Jag har även en del kortare kompletterande rörlighetspass jag kör ibland, t ex under återhämtningsdagar. Dessa har min pappa som är sk posturaltränare och massageterapeut satt ihop till mig. Vill man se lite från en del av mina träningspass eller tävlingar kan man gärna följa mitt Instagramkonto @gabrielwallmark

Kost:
Jag försöker äta en så balanserad kost som möjligt och undvika för mycket sötsaker. Äter oftast inte alltid så mycket till frukost de dagar jag inte äter frukosten direkt efter ett morgonträningspass. Men äter alltid en rejälare lunch och middag. Ofta kan det vara svårt att hinna få till mellanmålen på ett bra sätt på väg mellan hem, skola och träning och då tycker jag att någon form av kosttillskott kan passa t ex inför eller direkt efter ett träningspass, såsom t ex en Premium Bar efter ett eftermiddagspass i väntan på middagen. Favoriträtter är annars pasta carbonara eller sushi.

Meriter och mål:
Mina största meriter är 8 st Ungdoms SM-guld i grenarna längd, höjd, tresteg och 60m häck. Mitt långsiktiga mål är att etablera mig som friidrottare i absoluta världstoppen inom längdhopp och/eller tresteg och förhoppningsvis vara aktuell för deltagande redan i Paris OS 2024. På kortare sikt är det att ta medalj under årets Senior SM samt att vinna Junior SM i de grenar jag ställer upp i.

Favoritprodukt:
Har jag när detta skrivs inte hunnit bestämma mig för ännu. Men det finns ett antal kandidater då Pure har så många olika bra produkter som passar vid olika tillfällen för olika syften. Pure BAR premium vanilla/chocolate ligger nog bra till med tanke på smaken men Pure energy sportdryck är till exempel perfekt att ha med under ett träningspass.

Övrigt:
Jag bor i Sävedalen i Partille och började träna friidrott redan i sjuårsåldern i Sävedalens AIK, men bytte för ett par år sedan till Örgryte Friidrott. Andra sporter jag utövat genom åren är fotboll, tennis och karate men idag är det endast friidrott som gäller. Jag har även sysslat med musik sedan jag var liten och spelar bl a piano och lite gitarr och trummor. Jag studerar Naturprogrammet på Katrinelund som är ett Riksidrottsgymnasium för friidrotten och handbollen men har över ytterligare 10 olika sporter representerade där.

ADAM PAULSSON

Sport: Simning
Födelsedatum: 1995 14:onde Mars
Längd: 195 cm

Vikt: Under säsong 83-85, stora internationella mästerskap, runt 83 kg

Träning:
En vanlig vecka ser ut på följande sätt:
Måndag: 07.00-8,00 gym, simning 8,15-10,15, simning 15-17
Tisdag: Simning 07,30-9,30, simning 15-17
Onsdag: Simning 8,00-10,00, gym 10,15-11,15
Torsdag: Simning 07,30-9,30, simning 15-17
Fredag: Simning 07,00-9,00, gym 9,15-10,15, simning 15-17
Lördag: Simning 07:30-10,00

Kost:
Eftersom jag tränar otroligt mycket så har kosten en stor betydelse för mig. Jag utövar en idrott som är väldigt intervallbaserad vilket gör att vi förbränner mycket kalorier. Detta gör att vi ständigt måste äta mycket och rätt. Jag försöker variera mellan kött,fisk tillsammans med kolhydrater såsom ris,pasta,potatis. Till detta tillkommer även sallad, bär och andra vitaminer och mineral som gör att jag håller min kropp i bra form och som gör att jag kan prestera på hög nivå i både träning och tävling. Men jag går inte efter någon speciell diet utan jag försöker ha en bra balanserad kost och självklart unnar mig sig onyttigheter när man känner för det! Förutom när man närmar sig lite större tävlingar, då behöver man inte äta fullt lika mycket eftersom vi då inte tränar lika hårt och intensivt som vi gör under större delen annars av vår säsong.

Meriter:
Deltagit på 2 kortbane EM
Deltagit på 3 långbane EM
Deltagit på 2 kortbane VM
Innehar Svenska Rekordet på 400 medley i långbana
Bästa internationell placering, 4:de plats på Universiaden, 2017 (Typ som ett OS för studerande)
20+ SM-guld

Favorit tillskott från PSN:
Detta är en riktigt svår fråga, men PSN bars är i en klass för sig, framförallt vanilj/choklad. Den kan jag äta dygnet runt både som återhämtning, mellanmål eller bara som snacks.

FRÖLUNDA HOCKEY

Sport: Hockey

Meriter: Svenska mästare 1965, 2003, 2005 och 2016

EMIL JÖNSSON

Sport: Landslaget längdskidor

Madelene Nord

Sport: Draghund

Meriter:EM silver och VM 5:a (draghund)

PATRIK KLARQVIST

Sport: OCR

EMELIE BORG

Sport: Motorcross

EMMA SHASTEEN

Sport: Tennis

Gustav Johansson

Sport: Längdskidor
Födelsedatum: 940814
Vikt: 73kg

Träning: Längdskidor, Löpning, Gym och Rullskidor ca 700 timmar detta år.

Kost: Allsidig kost med komplement från Pure Nutrition.

Meriter: En av de bästa svenska sprintåkarna i sin årsgrupp. 7a Sverigecup. 1a Kiruna Extreme. 1a Camp Ripan. 3a Vildmannaloppet.

You don't have permission to register
X